Bejelentkező űrlap

Köszönöm, hogy itt vagy

Látogatottság

ma4
Tegnap102
Ezen a héten546
Ebben a hónapban1334
Összes141586

Rendszer infó

  • IP címed: 54.226.36.60
  • Böngésződ: unknown
  • Verzió: unknown
  • Operációs rendszered: unknown

3
látogató néz éppen

2018. december 15. (szombat) 00:51

04.27. Karancs-Medves 50 (51km_1800m_MTB teljesítménytúra_Karancs-Medves)

Karancs-Medves 50

2002. április 27.
Rajt/cél: Salgótarján, Közgazdasági SZKI
Táv: 50,6km
Összintemelkedés: 1800m
Szintidő: 12 óra
Nevezési díj: 350Ft
Szolgáltatás: frissítő(1x), emléklap, kitűző


Az Ecskend túrához hasonlóan ez is elsősorban gyalogos teljesítménytúra (tt). Ám ennek a tt-nek igen komoly MTB-s múltja van, mert éveken át volt kerékpáros teljesítésként is meghirdetve. Ez már négy éve megszűnt, de a főrendező (Gubola István) nagylelkűségének és a helyi kerékpároséletre való tekintettel bennünket mindig elengednek. Kérése mindig csak annyi, hogy a gyalogosokra vigyázzunk és reggel 7.00-kor rajtoljunk el. Nos, ez utóbbit már csak azért is igyekeztünk betartani, mert az időjósok szerint egy óriási felhőrendszer, 12.00-ra fogja elérni a keleti országrészt. Ezek után a túrát elneveztük: „Menekülés az eső elől” címűnek.
Hét tagú bandánk egyből nekilátott az első – igen meredek – hegynek, mely a régi Partizán emlékműhöz vezetett. Aki eddig hosszúban volt, az most levetkezett. Egyik kedvenc szakaszunk következett az ún. Gerinc-út, mely a Meszes-tetőtől tart egészen a Czeberna-völgy bejáratáig. Az igazi hullámvasutazás után következett a túra legkeményebb szakasza, fel a Karancsra. Aki bringával vállalkozik eme magaslat megmászására, az bárhonnan is közelít számíthat arra, hogy sok-sok tolásban lesz része. Háromnegyed órás izzadás után értünk ki a túra legmagasabb pontjára. Itt (725méter) magasan azért már elkellett ismét a meleg fölső rész. A pontőrök tájékoztatása szerint már csak 6 gyalogos van előttünk. Megnyugodtunk és úgy számoltunk, hogy a Medves-fennsík után már nem zavarunk meg senkit. A Karancsról lefelé sem egy könnyű a lemenet. Az üléseket betolva eresztettük magunkat le a 320 méter magasan fekvő Somoskőújfaluba. Hét emberre egy bukás esett. Ez itt nagyon jó aránynak számít. Átkelve a vasúti felüljárón, a régi kisvasú nyomvonalán haladtunk a következő ep. – Salgóvár(625m) -felé. Mindenki elkezdett táplálkozni, mert még csak a túra harmadánál jártunk. Az ellenőrző pont ravaszul teljesen fent volt a várban, ahová egy lépcsősor is vezet. Egyesek így lent maradtak a bicajokra vigyázni. Innen egy nagyon jó szakasz következett a másik híres várig, Somoskőig. Útközben végigtekertünk a Petőfi-sétányon is. Felérve a – már szlovák területen lévő – várhoz (520m) megtudtuk, hogy még mindig van előttünk négy gyalogos. Akkor már sejtettem, hogy ők nem kispályázók. Egy rövid dh után ismét folyamatos emelkedés következett egészen föl a Medves-fennsíkra. Medves-puszta előtt pillantottunk meg két gyalogost. Melléjük érve mondtam nekik, hogy bemérem őket. Erre az egyik srác rámnézett és megkérdezte:
-Ugye te vagy Múzsla?
Részemről döbbbbbbbbb következett.
-Te meg Tvik vagy? –kérdeztem vissza. Ugyanis pénteken azt olvastam, hogy ő is jön a KM-re.
-Nem én offtopic vagyok.
-Honnan látszik, hogy én Múzsla vagyok-kérdeztem még mindig csodálkozva?
-Ugyan már csak rád kell nézni.
Na ez jól esett. Egyrészt azért, mert találkoztam egy olyasvalakivel, akinek jól esett megszólítani engem, másrészt mert jó nicket választhattam, ha ennyire könnyű ez alapján felismerni.
Visszatérve a bemérésre, 6,5km/h-val haladtak az emelkedős úton. Szerintem nagyon jó tempóban meneteltek. A fennsíkon időnként már éreztünk egy-két csepp esőt, úgyhogy mégjobban elkezdtük taposni a pedálokat. A kövezkező ep-n ehhez mérten minden pontőr széldzsekibe öltözve várakozott. Mondtuk is nekik, hogy reméljük ez eső riasztó akar lenni. Ebben meg is egyeztünk. Nagyon jó tempóban tekertünk át Szilváskő-pusztára. A pontőrök emlékeztek ránk még tavalyról. Akkor pont ott sikerült egy defektet összeszedni. A gyalogosok (mint kiderült futók) előnye még mindig tíz perc volt. Nem, mintha versenyeztünk volna, de ösztökélt minket, hogy utolérjük őket. Bárnáig egy csodálatos lesiklás következett. Ez a szakasz a kedvenc dh-m a környéken. 1999-óta a sárga o jelzéssel is meg van erősítve. Vannak benne jó kis léptetők és szép fenyvesek is. Bárna idén került bele a Karancs-Medves 50 útvonalába, kiváltva ezzel a korábbi Bobonyér nevű kitérőt. Nagy vehemenciával vetettük magunkat át a következő hágón és Szőrös-pusztára érve egy nagy zsíroskenyerezésben bíztunk. Sajnos ez most elmaradt, hogy miért nem tudjuk. Egy pohár frissítővel kellett beérnünk. Pedig nagyon kemény szakasz következett. A Kotáig(510m) nagyon meredek emelkedők vártak ránk. Előbb-utóbb mindenki leszállt a bringákról és tolni kényszerült. Rápillantottam a seb. mérőmre és megdöbbenve néztem: 3,5km/h, 4,2 , 3,5… Nagyon lelombozott ez a látvány. Sajna már a kajánk is elfogyott így tuningolni már nem tudtuk magunkat. Nagy küzdelmek után végre megpillantottuk az ellenőrző állomás előjelző tábláját. Azt gondoltuk, hogy a futók már a célban lehetnek, de nagy megdöbbenésünkre a pontőrök azt mondták: 10 perc. Így viszont már mi voltunk fórban. Gyorsan áttekertünk a Pécs-kő csúcsa alatti utolsó ep-hez és leszáguldottunk a sípályán. Az olykor 50-60km/h sebességnek köszönhetően a Dolinka nevű szabadidő park előtt sikerült velük találkoznunk. Egyikük jó ismerősünk Parádi Laci volt a pásztói túrák rendezője. Innen már csak egy kis jutalombicajozás következett a célig. Furcsa volt belecsöppenni hirtelen a városi forgalomba. Mindenfelé bevásárló emberekbe botlottunk. A célban nagy megkönnyebbüléssel nyugtáztuk: az eső nem tudott minket elkapni.
Teljesítési idő: 5.17’
Átlag: 9,57km/h
Max.seb.: 56,3km/h

Összegzés: Az időjárás kedvezett a teljesítéshez, bár esőben sem nagy gond ezeken az utakon közlekedni. A szintidő elégséges, de kezdőknek nem ajánlom a hirtelen és meredek emelkedők miatt. Az útvonal végig jól jelzett! A szolgáltatás nem túl nagy, javallom kajával készülni.

LegetøjBabytilbehørLegetøj og Børnetøj