Bejelentkező űrlap

• Operációs rendszered: unknown

látogató néz éppen

2018. december 13. (csütörtök) 02:00

07.31. Gercsény 50 (51km_1520m_MTB teljesítménytúra_Budai-hegység)

GERCSÉNY 50

Máthé Tomi barátom már rég óta csábított erre a túrára és idén végre sikerült is elutaznom erre a megmérettetésre. Bár vannak teljesítménytúrák, melyeken a gyalogosok mellet lehet bicajjal is indulni mégis azok igazán a gyalogosok stílusához vannak méretezve. Természetesen ha úgy alakul nagyon örülök ha nevezésemet elfogadják ilyen túrákon is, de azért más egy teljesen különálló rendezésű hegyikerékpáros TT.

Ezen a rendezvényen három távból lehetett válogatni (100/75/50km). Ezeket a túrákat hegyikerékpározásban jártas emberek jelölték ki, így egy - két apró helytől eltekintve igazán élvezhető és tekerhető volt az útvonal. No azért nehogy azt gondolja valaki, hogy könnyedén végigtekertük az 50km-et, az 1520m szintemelkedéssel. A legkisebb távon első indulókként szuszogtunk fel az Látó-hegyre majd kanyargós, változatos úton jutottunk fel a HHH-ra. Itt „találtunk” három indulót a középtávról. Ők egy kicsit elnézték az útvonalat és így 10 percük volt  8 km-re, hogy elérjék az ő állomásukat. Mikor erre rájöttek úgy elporoltak, hogy esélyünk sem volt őket utolérnünk. A Szarvas-hegy felé tekerve barátom defektszerelésbe kezdett, majd fürkésző pillantásokkal figyeltük a crossmotorosok bemutatóját. Solymár után „a szerpentinen” nyomultunk fel Zsíros-hegyre. Az útvonalat végig segítették a szalagozások, ennek köszönhetően az ember új utakat is megismerhetett, például ez a csodálatos szerpentin út amely egyébként jelzéssel nem rendelkezik. A volt turistaháznál jókat lakmároztunk a lekváros kenyerekből majd gurultunk tovább Nagykovácsiba. Itt tankoltunk és már tekertünk is fel a Fehér-út felé. Ide pont (pont)nyitásra értünk fel és profi útleírást kaptunk a továbbiakra. Az Anna-vadászház és környéke nagyon tetszett, főleg az a jó kis lejtő, ami a Fekete-hegyek felé vezetett. Útban a Nagy-Kopasz csúcsa felé megkapó panoráma fogadott egy kis tisztáson. Végre csúcsérzés és kissé fáradtan ugyan, de jól esően nyugtáztuk hogy megvan a mai napi legmagasabb pontja. Technikás ösvény következett, keresztül a Kopasz-erdőn, egészen a kecske-háti kerítésig. Szerencsére ketten voltunk és a bicajok pakolása gyorsan ment. Ady-liget után valami fantasztikus dolog következett: aszfaltos emelkedő, legkönnyebb áttétel és végig kiállva tekerés. Éppen hogy csak fel tudtunk így jutni a Fazekas-hegyre. Ő volt a Villám utca, hát ilyet még nem láttam. Mivel még mindig nem ért utol minket senki, úgy döntöttünk hogy most már mindent bele adunk a célig. Hűvösvölgy után a hegyikerékpáros jelzéssel is ellátott turistaúton robogtunk Nyék felé. Az út végén a Fenyőgyöngyénél kilyukadva percek alatt a Pálvölgyi-barlanghoz értünk. Jellemző a túra pontosságára, hogy a kilométer számlálóm 50km-et mutatott. A célban finom paprikáskrumpli és az útközben kiállt profik élménybeszámolója várt. Nagyon jól éreztem magam.