Bejelentkező űrlap

• Operációs rendszered: unknown

látogató néz éppen

2018. december 18. (kedd) 15:41

2005.09.11. Magyar-Szlovák határon át (30km_850m_Gyalogos teljesítménytúra_Karancs-Medves)

2005. 09. 10. Túra a határon át
Táv: 30km
Szintemelkedés: 850 m
Szintidő: 8 óra
Eredmény: 5.35’

Nagyon örültem, hogy ismét eljuthattam egy teljesítménytúrára. Tudom, hogy páran most megmosolyognak, de számomra a teljesítménytúrázás mindíg egy kicsit ünnep is. Talán ennek köszönhetően nem szoktam túl sok ilyen rendezvényen részt venni, pont azért mert az év sem csak ünneplésből áll. Ha viszont végre eljutok, azt szeretem nagyon megélni.

A társaim nem akárkik voltak. Zete, aki nagyon elszántan halad és mindíg tud valami érdekes témát bedobni gyaloglásunk közepette valamint Pavarotti, akit most sikerült csak személyesen megismernem, de állandóan vidám kisugárzása a mosolyt ott felejtette az arcomon.

Az előzetes terveinknek megfelelően Somoskőújfalu vasútállomásán találkoztunk 9.41-kor. Bár ezen a távon az indulás csak 9-ig volt engedélyezve, Gubola Pista rábólintott a 10.00 órás indulásunkra, azzal a kitétellel hogy haladjunk majd rendesen. Az állomásról kocsival mentünk az egy km-re lévő rajthoz, ezzel sikerült megelőznünk vagy 30-40 potenciális indulót, köztük Vígh Tarsonyi Lacit és csapatát. Gyorsan neveztünk és már vágtattunk is át a sportpályán, melynek végén Szlovák földre léptünk. A tanösvényig vezető aszfaltúton erősen mentünk, közben lehet hogy pár topikos kolléga intenzíven csuklott, mert bizony őket emlegettük. A tanösvény aztán rögtön más témára vezetett bennünket. Zetével szinte folyamatosan fotóztunk ezen a részen. Itt értünk először utol korábban indulókat. "Helyi erő" lévén meséltem a többieknek a Macskalyuki-bányáról, mely később a Somoskői várból látszódott is. A Tanösvényről ugyanis két helyen is kitérőt lehett volna tenni ide, de most ezt kihagytuk mivel a cél, a 16.00-ás pesti busz volt. Megcsodáltuk a bazaltzuhatagot is. Itt szeretném megjegyezni, hogy ez a látványosság a bazaltoszlopok ÍVES megszilárdulásában egyedi jelenség. Európában még egy ilyen van, a világon pedig összesen négy van belőle. Aztán végre felértünk a várba. Itt fotóügyileg tobzódtunk ismét, majd visszamentünk Magyarországra. Az idővel jól álltunk, így Paviék benyomtak egy sört. Utána beindítottuk a rakétékat és felnyomultunk a Medves-fennsíkra. Gyönyörű volt a táj és nagyon jókat beszélgettünk. Közben VadMalacék bejelentkeztek Salgó várából. Ígértem nekik ugyanis egy térképet, melyet a héten sikerült beszereznem. Térerő problémák miatt jó pár telefonunkba került, mire hallottuk is egymást. Salgóbányán tettünk egy kis kitérőt a templomhoz, melynek egy része lakóházként funkcionál, de augusztus 20-án tartanak itt misét is. Aztán az első világháborús emlékművet, valamint ez egykor szebb napokat látott strandot néztük még meg. Ezek után érkeztünk meg az etető pontra. A zsíroskenyér mellé természetesen frissítettünk is a szomszédos italboltban. Nem sok idő adtunk magunknak az emésztésre, mert előbb „nagy gázzal” felértünk a salgói ellenőrzőpontra – amely a Két vár-köze nevű helyen működött – majd pedig futólépésben lerobogtunk a Tóstrandra. Az itteni ellenőrző ponton szódáztunk egyet és nekiláttunk a Karancs emelkedőjének. Eleinte a kőbánya üzemi útját tapostuk, majd a bányaudvartól belevetettük magunkat az erdőbe. Egy párt értünk utol, akiknek mondtam hogy vigyázzanak, mert lesz  még meredekebb is. Nem nagyon akarták elhinni, csak amikor a ráfordultunk a Margit-forrás felé vezető útra döbbentek le. Sajnos itt ért bennünket a túra legnegatívabb pillanata. Három motoros tűnt fel az emelkedőn. Az iszonyatos hang, a szörnyű bűz és por csak a kisebbik gond volt. Az egyikük ugyanis rossz nyomot választott és a motor kezdett kitörni alóla, egyenesen a partfalhoz húzódott Zete felé. Szegény már nem tudott hova menekülni és szinte felpaszírozódott a falra, hogy megússza az ütközést. Pár centin múlott a dolog. Zete érthetően annyira feldúlt lett, hogy ez még a Karancs csúcson is érződött nála. Felfelé menet találkoztunk még Gethé-vel. Elmondta, hogy

VadMalacék már előtte vannak. Közben még felhívta a figyelmemet, hogy számoljam meg a kilátó lépcsőit, mely egy új mozgalomhoz kell majd. (A célban néztem csak meg a kiírást.) Bár kissé párás volt az idő, a kilátás így is nagyon tetszett. A toronyban tartózkodott az egyik rendező is, Nyíri Laci. A maradék 5,5 km-et óvatos ereszkedéssel kezdtük, majd Somoskőújfaluba leérve már az órákat figyeltük. Sikerült 15.35-re beérnünk. Amíg Zeték szedelőzködtek váltottam pár szót VadMalaccal és asztaltársaságával - Tibettel és Gethével. Megpillantottam Efemm-et is és egy kézfogás erejére odaléptem hozzá, de indulnunk kellet, mert a busz sem vár. Végül a fiúk időben felléptek a járatra és én is mehettem haza, elfogyasztani a kési ebédemet.

Nagyon jól éreztem magam! Köszönöm a jó hangulatot a társaimnak!