Bejelentkező űrlap

Köszönöm, hogy itt vagy

Látogatottság

ma80
Tegnap97
Ezen a héten177
Ebben a hónapban2549
Összes160102

Rendszer infó

  • IP címed: 54.163.213.149
  • Böngésződ: unknown
  • Verzió: unknown
  • Operációs rendszered: unknown

2
látogató néz éppen

2019. június 25. (kedd) 16:32

07.23-25. Három nap, három hegység (250km_2500m_Országúti teljesítménytúra_Cserhát, Mátra, Karancs-Medves)

Három nap - három hegység - két keréken

(Országúti teljesítménytúra)

A Szigethalmi TE már évek óta nagyon színvonalas teljesítménytúrákkal kápráztatja el az ilyen sportokat kedvelőket. Én magam is több teljesítménytúrájukon indultam már, így amikor megpillantottam felhívásukat a fenti elnevezésű rendezvényre, rögtön tudtam, hogy egy nagyszerű programról lehet szó. Kérésemre a főszervező részletes leírást adott arról, hogy hogyan is zajlik majd a három nap programja. Sajnos, a túra adminisztrációs okok miatt nem került be az éves teljesítménytúra-naptárba, így a tervezett indulói létszám töredéke jelent meg az ünnepélyes rajtnál.

 

 

1. nap: 2004. július 23. Cserhát

Útvonal: Sámsonháza - Tar - Pásztó - Cserhátszentiván - Bokor - Buják - Szarvasgede - Szurdokpüspöki - Tar - Sámsonháza

Táv: 84,22 km

Szintemelkedés: 870 m

 

A tömegrajt délelőtt 10 órakor volt, így már bőven a tomboló kánikulában indultunk útnak. Erre az útszakaszra a rövid, de igen meredek emelkedők és a hosszan, fák árnyékától mentesen kígyózó országutak voltak jellemzők. Bokor nevű faluban igazi extra szolgáltatást jelentett a káposztával töltött lángos és a lekváros fánk. Természetesen ezeket megérkezésünkkor frissen tálalták. Ám mivel itt még csak a táv felénél tartottunk, és közben odakint már 38 0C-os hőmérséklet uralkodott, igazából csak belekóstóltunk ezekbe a finomságokba. A Bokor - Buják között húzódó, korábban csak a honvédség számára engdélyezett útszakaszon, továbbra is nagyon gyér az autóforgalom, a táj gyönyörű, így jó szívvel tudom ajánlani a kerékpárosoknak. A túrán további két ellenőrző állomáson kaptunk enni-, illetve innivalót. Utóbbira igencsak nagy szükségünk volt, mert ekkora hőségben nem győztük pótolni az elvesztett folyadékot. Külön figyelmességnek számított, hogy Szarvasgedén a polgármester asszony saját kezűleg írt meg nekünk egy-egy, a falut ábrázoló képeslapot. A nagy menet után a célban lehetett választani sajtos, illetve dejós tésztából.

 

2. nap: 2004. július 24. Mátra

Útvonal: Sámsonháza - Tar - Mátrakeresztes - Galyatető - Kékestető - Mátraalmás - Szorospatak - Nagybátony - Sámsonháza

Táv: 92,5 km

Szintemelkedés: 1890 m

 

Ezen a napon a rajt már jóval korábban, reggel 7 órakor volt, így számíthattunk arra, hogy legalább a reggeli órákban hűvösben tekerhetünk. Ez be is jött, sőt egy vékony felhőrétegnek köszönhetően csak Galyatető után sütött ki a nap. Ám mire oda fölértünk, nem két perc volt, hisz közel 750 méter szintemelkedést kellett leküzdenünk. Pár perces gurulással a Mátra-nyeregbe értünk, majd megkezdtük újabb sziszifuszi emelkedésünket Magyarország csúcsa felé. Gondolom, nem kell ecsetelnem, hogy ennek a szakasznak a legnehezebb része a Mátraházát követő közel 4 km-es hegyi szerpentin volt. Fent a csúcson volt az ellenőrző állomás, ahol boldogan ettünk-ittunk, fényképeket készítettünk egymásról, és robogtunk vissza a Mátra-nyeregbe. Innen ismét Galyatető felé kezdtünk el emelkedni, ám mielőtt elértük volna a települést, jobbra egy erdészeti úton Mátraalmásra gurultunk le. Ennek az útnak a minősége nem éppen első osztályú, de némi odafigyeléssel kerülhetők a jókora kátyúk. Mátraalmást elhagyva balra kanyarodtunk, és egy hullámzó, nagyon látványos erdészeti úton érkeztünk meg az egykori bányászati központba, Szorospatakra. Még némi gurulás, és beértünk Bátonyterenye Nagybátony nevű városrészébe, ahol az utolsó ellenőrző állomás várt bennünket frissítővel. Innen még 10 km volt hátra a célig, ami gyorsan elrepült. A célban még lehetett fogyasztani krumplilevest és sajtos tésztát.

 

3. nap: 2004. július 25. Karancs

Útvonal: Sámsonháza - Nagybátony - Kisterenye - Rákóczibánya - Kazár - Salgótarján - Mátraszele - Kazár - Vizslás - Salgótarján - Sámsonháza

Táv: 73,11 km

Szintemelkedés: 720 m

 

A rajt az előző napon már jól bevált reggel 7 órakor volt, és szerencsére, a pénteki kánikula is sokat veszített erejéből. Ennek köszönhetően igazán kellemes napunk volt az abszolút hazai pályának tekinthető országutakon. A fenti útvonalakat ugyanis mi is gyakran járjuk, és szinte valamennyire jellemző, hogy dombokkal-erdőkkel tarkított, és gyér forgalommal bírnak. Rossz minőségűnek talán csak a Kazár - Salgótarján közötti, egykori autós gyorsasági pálya tekinthető. Ez jelentette egyben a túra legkomolyabb hágóját is, melynek csúcsa már 400 méter felett volt. Nagyon hajtottunk ezen az utolsó napon, hisz éreztük már a fáradtságot, és minél előbb szerettük volna, hogy túllegyünk ezen a megmérettetésen. Tervünk jól sikerült, és még 12 óra előtt beérkeztünk a célba. Ott a szokásos eszem-iszom mellett a főrendező gratulációját fogadtuk, jelvényt, pólót kaptunk, és egy a nevünkkel karcolt érmet vehettünk át.

 

 

 

Nem csalódtam a Szigethalmi TE rendezésében, és örülök, hogy részt vehettem ezen a három napos teljesítménytúrán. A „skalp” értékét növeli, hogy várhatóan jövőre már csak kétnapos lesz ez a rendezvény, mely a Cserhát és a Mátra hegységet foglalja magában. Ám senki ne higgye azt, hogy az a hétvége egy könnyű sétagalopp lesz.

 

 

LegetøjBabytilbehørLegetøj og Børnetøj