Bejelentkező űrlap

• Operációs rendszered: unknown

látogató néz éppen

2018. november 19. (hétfő) 05:51

06.23. Hű, de jól érzem magam (116km_1700m_Országúti teljesítménytúra_Cserhát, Mátra)

„Hű, de jól érzem magam” 110

Szintidő: 9 óra

Nevezési díj: 600Ft

Szolgáltatás:frissítő(2x), csoki, pezsgőtabletta, gulyásleves, oklevél, kitűző

Ezt a teljesítménytúrát először rendezték meg. A rendezőgárda számomra már bizonyított, hisz a februári túrájuk nagyon jó szervezést mutatott. Már akkor megbeszéltük velük, hogy ide bizony jönni fogunk. Az idő nagyon kedvező volt, hétágra sütött a nap. Négyen indultunk útnak városunkból, hogy a leghamarabbi (nyolc órás) rajtra odaérjünk.

Az útvonal:

Pásztó – Ecseg – Kozárd – Alsótold – Cserhátszentiván – Cserhátsurány – Magyarnándor – Becske – Vanyarc – Szarvasgede – Apc – Gyöngyöspata – Szurdokpüspöki - Pásztó

A túra:

Rövid bemelegítő tempó után ráfordultunk a 21-es számú főútra, melyről szerencsére gyorsan le is kanyarodtunk és ezek után már csak egyszer érintettük. Az útvonal végig kis forgalmú utakon bonyolódott, így sokszor tudtunk egymás mellett is haladni. Már az igazolólapból kitűnt, hogy az egész túra egy hullámvasút. Minden település után egy „hágó” következett. Két helyen külön feltüntették a rendezők, hogy ott bizony „hű, de…. Az első ilyet mindjárt Kozárd után tapasztalhattuk is. Igen merdeken (12%) kapaszkodott fel az út a Cserin-laposra. Innen Toldi Miklós szülőfaluja felé megfutottuk a csúcssebességeket. Cserhárszentiván után egy rövid szakaszon 18%-os emelkedés adott szívdobogtatást, majd a Herencsényi-hegy 320-as nyergét hódítottuk meg. A hullámvasutazásunk pihentetőbb szakasza a Herencsény – Kelecsénypuszta közötti volt. Ezen a részen viszont egyik „kollégánk” 35-ös tempója gondoskodott arról, hogy annyira azért ne legyen pihentető ez a szakasz sem. Innen jellegzetesen 8-10%-os emelkedők és lejtők váltották egymást Heves-megye határáig. A cserháti szakasz végét jelentette az apci ellenőrző pont. Jókora frissítés után vágtunk neki a közel 30km-es mátrai résznek. Rózsaszentmártonnál következett az igazolólap által feltüntetet másik „hű, de … hegyi hágó. Valahogyan legyűrtük ezt is, majd Szücsi és Gyöngyöspata érintésével bezúdultunk Szurdokpüspökibe.

Teljesítési idő: 5óra 25perc

Átlag: 20,78 km/h

Max.seb.: 63,1km/h

Összegzés:Az országúti tt-k közül az egyik legkeményebb. Ebben a 35oC-ban pedig különösen nagy erőpróba volt. Az útvonal jól követhető, az autó forgalom gyér. A rendezés nagyon jó volt. Lehet, hogy az első rendezés miatt, lehet hogy a Budapesttől való nagyobb távolság miatt, de az indulók száma alacsony volt.