Bejelentkező űrlap

2018. november 19. (hétfő) 02:45

Cserhát 20

Prológus:
Egyszer valaki –miközben az elkövetkezendő hétvégi túráról meséltem neki- megkérdezte, hogy ha választani kellene, akkor melyiket tartanám a legszebbnek a túráimmal kapcsolatban: a tervezést, a teljesítést vagy a visszaemlékezést. Mondtam neki, hogy ez nem fekete-fehér dolog. Ám ha mindenképpen választanom kell, akkor talán a visszaemlékezésre szavazok.

Itt ezen a túrán ez teljesítés közben nagyon előjött. Ugyanis vagy a kedves topik/túratársakkal beszélgettem vagy a múlt jutott az eszembe. Kedves emlékeim vannak e túrával kapcsolatban. 1993-ban rendezték meg először ezt a ttúrát. Voltam is meg nem is az elsőn. Ugyanis abban az évben mindjárt kettőt is rendeztek: egy tavaszit meg egy nyárit. Én az augusztusit látogattam meg. Sajnos akkor már tudtam, hogy egy darabig az utolsó tt-m lesz. Ám a dolgok jól alakultak és 1994-ben ez lett az első ttúrám.
Reggel fél hétkor indultunk összeszedni a csapatot. A tagok: öcsém, barátnője, haverom, Léna (kaukázusi kutya), Vahur (németjuhász), Olivér (Husky). Elég ügyesen meg is érkeztünk a pásztói rajthoz. Megbeszéltük Rizsával, hogy a szerelvényünket áthozza a hollókői célba. Nevezés közben lükepék mosolygott rám. Nagyon megörültem a találkozásnak. Ekkor lépett a színre read-only kolléga és egy leendőbeli topikos is (a továbbiakban LT). Készítettünk egy rajtfotót és nekivágtunk a ködös országútnak. A TSZ melletti dagonya ízelítőt adott abból, hogy mire is számíthatunk. Kettesével haladtunk felfelé a szántóföldek mentén. A látótávolság időnként csak pár száz méter volt. Az erdőhatárt elérve meredekebb lett az út. Erre az öcsémék technikai szünetet rendeltek el. LT, lükepék és read-only továbbmentek. A megállás után kicsit begyorsítottunk és hamarosan ismét találkoztam lp és read-only túratársakkal. Jó hangulatú beszélgetésünk végét a Tepke kilátójának elérése jelentette. Mikor közöltem a többiekkel, hogy másfél óra alatt értünk fel ide, lükepék állatnak nevezett. A pontőr Horváth Csabi volt. Kicsit eldiskurálgattunk. Közben LT lejött a kilátóból és read-only valamint lükepék társaságában továbbindultak. Közben megérkezett ifj. Esti Kornél. Megkapta a már megbeszélt igazolólapokat és az öcsémékkel együtt továbbindultunk. Gyönyörű szakasz volt a Garabi-nyeregig húzódó hullámvasút. Egy kisebb konvojban haladtunk. Lehettünk vagy tíz-tizenöten, plusz a kutyák. Ők különösen élvezték a havasi környezetet. Garábon meglátogattuk régi ismerősünket Répás Pali bácsit. Innen aszfalton bandukoltunk a Felsőtold előtti titkos ellenőrző pontig. Közben elhúzott Bódi Zoki bringával és larzen arcvédővel. Larzennel röviden üdvözöltük egymást, majd pecsételés után Ifj. Esti Kornéllal keveredtem beszélgetésbe. Még egy kis aszfalt és jött a túra újabb saras szakasza. Ettől függetlenül ez volt a kedvenc részem. A Szár-hegy ködben és egy gyönyörű rét körülöttem. Ámuldozásomat és emlékezéseimet VadMalac törte meg. Majd hamarosan beértük Hevér Gabiékat is. A Panoráma Panzióig együtt mentünk, ott azonban én megint megálltam bevárni az öcséméket. A célban aztán megismerhettem P-istát is.
Nagyon jól éreztem magam és köszönöm a sok beszélgetést, a fent említetteknek.
Epilógus: Emlékezetes túra lesz ez is. Miért? Mert itt dumáltam eddig a legtöbbet!