Bejelentkező űrlap

• Operációs rendszered: unknown

látogató néz éppen

2019. szeptember 19. (csütörtök) 18:56

06.29. Rockenbauer Pál emlékére (100km_600m_MTB túra_Zselic)

A ZSELICBEN

Az útvonal:

Kaposvár – Bárdudvarnok – Lipótfa – Bőszénfa – Ropolypuszta – Zselickisfalud – Szenna - Kaposvár

Ezt a kis tájat a Mecsek északnyugati hasábfelszínének tartják. Jellemző talaja az agyag, így a bringások rögtön el tudják képzelni, hogy mi várja őket egy-egy esőzés után. Ám az országutakat különösebb szerpentinezés nélkül vezetik fel a dombhátakra.

Jó kis esős napot fogtunk ki erre a vidékre, de azért nem hátráltunk meg a kihívástól. Somogy-megye székhelyétől a 61-es úton tekertünk el Kaposmérőig, ahonnan a körforgalmat elhagyva Bárdudvarnokba tekertünk. Itt betértünk Kaposszentjakabra, ahol egy gyönyörű víztározó lett kialakítva. Továbbhaladtunk a folyamatos esőben Kadarkút felé. Eljött az a pillanat, amikor már mindegy volt, hogy mennyire vagyunk vizesek. Betértünk Lipótfára és a település végén ráhajtottunk egy erdészeti aszfaltozott útra. Nagyon jó, hogy kerékpárosok ígénybe vehetik kellő óvatossággal ezeket az utakat, hisz gyönyörű helyeken kanyarognak és forgalommentesek. Ez a nagyszerű út Bőszénfán ér véget, ahol a Meseszállót nagyon tudom ajánlani azoknak, akik szeretik a vidám helyeket. A szálloda szobáiban mesék jelenetei vannak megfestve. Korábban volt szerencsém Piroska és a Farkas ill. Hófehérke és a hét törpe társaságában is aludni. A Ropolyi kastély szép épület, de ottjártunkkor csendes volt. Kardosfapusztán az egyenes irányt tartva hamarosan kiértünk az erdőből és ismét műúton voltunk. Balra feltekertünk Zselickisfaludra. Döbbenten tapasztaltuk, hogy kerékpárút (!) van az amúgy kis lélekszámú faluban.

Innen már csak egy rövid, de annál nagyobb élményt nyújtó szakasz következett Szennáig. A falu Szabadtéri Néprajzi Gyűjteménye Europa Nostra-díjat kapott. Célja a somogyi építészet legszebb, legértékesebb darabjainak megmentése, bemutatása. A legrégebbi ide telepített lakóház 1848-as.

Innen Kaposszerdahely érintésével tekertünk vissza Kaposvárra. Ha mást nem is a Róma-hegyen lévő Rippl Rónai villát ajánlom megtekintésre.