Bejelentkező űrlap

• Operációs rendszered: unknown

látogató néz éppen

2018. november 19. (hétfő) 05:00

05.13. Gödöllő K100 (103km_910m_Országúti teljesítménytúra_Gödöllői-dombság)

Gödöllő K100

A gödöllői „Margita 344,2” Turisztikai és Sportegyesület idén már hetedszer rendezte meg fenti elnevezésű országúti teljesítménytúráját. Külön érdekessége ezeknek a túráknak, hogy szinte évente változó útvonalon kell a kerekeseknek abszolválniuk a távot. Volt olyan év, hogy egészen a Cserhát belsejéig felvezetett  a túra, de jártunk már a Tápióság szívében is a K100 keretében.

Idén a múlt évivel teljesen megegyező és egyben az eddigi legkeményebb útvonalon kellett tekernünk. Számos igen kemény emelkedő várt bennünket május utolsó vasárnapján.
Útvonal: Gödöllő - Veresegyház - Vácduka - Rád - Csővár - Acsa - Erdőkürt - Kálló - Aszód - Iklad - Galgamácsa - Vácegres - Veresegyház - Szada - Gödöllő
Táv: 103 km
Szintemelkedés: 1200 m
Szintidő: 8 óra
Rajt/cél: Gödöllő, Városháza
Nevezési díj: 400 Ft

Negyedmagammal fél kilenckor sikerült elrajtolnom. Ekkorra már több mint ötven kerekes volt az útvonalon. Társaimról tudni kell, hogy mostanában MTB-maratonokon nevelkednek. Ebből kifolyólag igencsak kapaszkodnom kellett utánuk az emelkedőkön. A szadai és a vácdukai hegy még viszonylag könnyen ment. Ekkorra már sikerült 10-15 embert utolérnünk. Sík terepen inkább én mentem előre, különben társaimat radarral kereshettem volna meg. A rádi és a csővári hegy aztán jól leszakított társaimról. A hegy közepén kissé visszajött az önbizalmam, amikor több kerékpárját toló embert hagytam le. Az első frissítést (ami sajnos csak víz volt) az acsai ellenőrzőponton kaptuk. A hullámvasutazás folytatódott, immár 300 C körüli hőmérséklet mellett. Pár település erejéig betértünk Nógrád megyébe is. Aszód után kisé visszasírtam az első K100-akat, hisz akkor innen már csak a 3-as úton kellett betekerni Gödöllőre. Idén azonban még hátra volt több igen súlyos hegy. A többiek nagyon faggattak, hogy mekkora emelkedők lesznek. Én csak annyit mondtam, hogy az első úgy kezdődik, mint Mátraházáról a kékesi emelkedő. Nem volt több kérdésük. Aztán Galgamácsa után következett az, amit már előre beharangoztam. Jó pörgős áttételekkel túljutottam a hegyeken. Közben begyűjtöttük az utolsó pecsétet is Vácegresen. A szadai hegyen már senkinek nem volt kedve meghúzni a sort, így kényelmesebb tempóban értünk visza Gödöllőre.

Teljesített idő: 4.01’ (nettó); 4.20’ (bruttó)

Nagyon szép útvonalon tekerhettünk, és igen tekintélyes volt az emelkedők kihívása is. Egyedül a szolgáltatásokat találtam egy kicsit kevésnek. Ennyi nevezési díjjal talán útközben is lehetett volna „zsírosabb” frissítést nyújtani.